Carport Camper  thumbnail

Carport Camper

6 min read

Het verschil tussen licht en donker is ongeveer een half uur. De hoogste tijd om een bivak te vinden. Na nog geen 10 minuten vinden we een magische plek in het Baobabbos. Gezien de droge koeienvlaaien grazen hier veel koeien (camper organizer). We zien ze niet, maar horen ze wel, evenals de vele verschillende vogelgeluiden

Heerlijk buiten douchen om het zweet en zand van onze lichamen af te spoelen. Jeroen maakt een voortreffelijke soep om ons vochtverlies aan te vullen. Het maanlicht zorgt voor een sfeervolle entourage waardoor we de contouren van de grote bijzondere baobabbomen zien. camper organizer. Vandaag rijden we naar George Town dat ligt op Janjanbureh Island

De schrijver van het boek uit 1976 baseert zich voornamelijk op verhalen van zijn grootmoeder, die haar herkomst terugvoert naar ene Kunta Kinte, die als puber in Gambia gevangen wordt genomen en onder de naam Toby als slaaf wordt verkocht aan een plantagehouder in de Amerikaanse staat Virginia. camper organizer. We vinden een plek bij Sitaba Lodge aan het water

We zijn de enige gasten (camper organizer). Jeroen gooit zijn werphengel uit, maar vangt helaas niets. Dan zien, ruiken en horen we het geknetter van een brand. Het is akelig dichtbij. De as dwarrelt om ons heen. De beheerder verzekert ons dat het vuur over controle is. Aan het eind van de dag zien we veel kleine lichtgrijze apen langs het water van het ene naar het andere bosje rennen

Ook hier horen en zien we veel verschillende soorten vogels. We rijden naar de stad Ziguinchor om daarna de regio Casamance te bezoeken. De rit van de grens naar Ziguinchor zou volgens de navigator bijna 2 uur duren. camper organizer. Echter door de enorm diepe gaten in het asfalt, de hoge drempels en de vele wegwerkzaamheden op de doorgaande weg waardoor we over pistes moeten rijden, doen we er wel 3,5 uur over

Wegenbelasting Camper België

De eigenaar Pape verwelkomt ons: welcome, bienvenu! In Senegal praten we weer Frans en we schakelen gemakkelijk over. De rest van de middag is een rustdag. We koken dan ook niet zelf, maar eten verse vis in het restaurant. Zeer smakelijk. camper organizer. Het is niet voor niets dat we in Ziguinchor zijn

De Toy laten we staan en we nemen een gele taxi. Deze delen we met een Senegalees stel die naar het vliegveld gaat. camper organizer. Wij worden eerst afgezet. Nee, de kosten worden niet gedeeld en de chauffeur vraagt aan ons de volle mep, CFA 1000, € 1,50. Lopen in de hitte is geen optie en we kunnen het betalen, dus trekt Jeroen de portemonnee open en haalt er een flap van CFA 1000 uit

Overigens, volgens de beschrijving op het formulier van de passavant is Jeroen getransformeerd tot een Madame en is hij een Hollandaise. We lopen terug naar de hoofdstraat waar een grote supermarkt is. Daar doen we de boodschappen die in de kleine supermarktjes niet te koop zijn, zoals muesli. camper organizer. Bij de rotonde nemen we een taxi terug naar de camping voor CFA 700

Helaas is het zwembad nog in aanbouw. Jammer, Jeroen had net zo’n zin in een duik. We werken onze Polarsteps bij en de blog over Gambia die we meteen posten. Morgen op 25 februari zouden er verkiezingen zijn, maar deze zijn door de huidige president uitgesteld. De president heeft op tv een toespraak gehouden en alles uitgelegd.

Pas als er een definitieve datum is, wordt het waarschijnlijk rustiger. camper organizer. De vraag blijft wie er gelijk heeft: de president of de oppositie. De laatsten vinden dat de president een coup aan het voorbereiden is en ze zullen daarom blijven demonstreren als het nodig is, ook als er hierbij doden vallen, want je moet strijden voor democratie, is hun standpunt

Camper Rental Iceland

Men zegt, als je niets doet en zwijgt, vecht je niet voor vrijheid en democratie (Camper inkoop). Wij blijven ver weg van de mogelijke ongeregeldheden en tegen kwart over 11 rijden we naar Elinkine, onze volgende overnachtingsplek. Ziguinchor is een stad die we minder chaotische vinden dan andere steden in Senegal en Mauritanië

De agent vraagt waar we naar toe gaan, hij wil het kentekenbewijs, rijbewijs, verzekering en passavant zien. Alles klopt uiteraard - camper organizer. Hij vraagt of we een brandblusser en een gevarendriehoek hebben. Een ‘ja’ gelooft hij niet, dus moeten we ze tevoorschijn halen. Hij lijkt op zoek naar fouten want hij vraagt ook nog of de claxon en het knipperlicht het doet

Hij raakt wat van zijn apropos. Hij is immers degene die de vragen moet stellen. De agent geeft een wat onduidelijk antwoord en Ina vraagt door tot hij het goed uitlegt. “Eén keer per jaar”, antwoordt hij en Ina zegt dat dat in Nederland ook zo is, zodat er alleen maar veilige auto’s op de weg rijden.

“En onze auto is in december nog goedgekeurd” gaat ze verder. De agent geeft het op en we mogen door. Voor ons komt een Senegalese auto de weg op rijden met drie blanke mannen. camper organizer (Motorhome opkoper). Ze moeten ook stoppen en zullen waarschijnlijk eenzelfde controle ondergaan. De regio Casamance staat bekend om zijn natuur

Ook hier rijden we op asfalt met diepe ‘potholes’. Niet fijn (camper organizer). Onze voorganger in personenauto rijdt slingerend over de weg om zoveel mogelijk de gaten te ontwijken. Soms is er een piste. In deze droge tijd heeft de wind vrij spel en waait het zand alle kanten op. De struiken langs deze piste hebben voornamelijk bruinrode bladeren

Camper Inrichting

Plotseling lijkt het net of het sneeuwt. Dat is natuurlijk niet zo. De zaden van de grote kapokbomen openen zich waar witte pluizen uit komen en naar beneden dwarrelen. Als we bij de camping arriveren die aan de zijarm van de rivier de Casamane staat, is het hek dicht. Niet op slot, dus Jeroen opent eigenhandig het hek, omdat er niemand te zien is.

We installeren ons, een zwarte jonge hond begroet ons uitbundig, Ina geeft hem water en zie daar: we hebben weer een hond. Eindelijk komt een Senegalees naar ons toe. camper organizer. Hij begroet ons en zegt dat het kampeerterrein voor campers ‘dáár’ is en hij wijst naar de schaduwloze zandvlakte achter ons, 40 meter van het water

“Maar nu staan we hier toch al en we zijn de enige kampeerders”, zegt Ina. We kunnen wachten op de eigenaar en met hem erover praten. ’s Middags zien we veel boten langsvaren, allemaal dezelfde richting uit. Het zijn toeristen en vissers (camper organizer). “Misschien kunnen we morgen ook met een bootje varen”, zegt Jeroen

Die avond dalen de temperaturen flink af naar 21°C, voelen we een koele bries en vinden we het zowaar koud worden. We trekken een lange broek aan en een shirt met lange mouwen om ons te wapenen tegen de kou. De volle maan schijnt over het water en we zien de contouren van de boten.

Camper Zelfbouw Pakket

“Wat gaan we vandaag eigenlijk doen?”, vraagt Ina na de koffie. camper organizer. We hoeven ons hier niet te vervelen. Je kunt varen door de mangroven, een wandeling maken naar het dorp of relaxen en helemaal niets doen. We besluiten om verder te trekken naar de kust. Via de ‘short cut’ over een goede piste komen we langs kleine dorpen en door het gebied van de mangroven

Opeens zien we drie brommers rijden. Toubabs! Westerlingen en van Hollandse komaf. camper organizer. “Goedenmorgen!”, roept de eerste jongeman. camper organizer. We maken een praatje. Ze zijn vanuit Nederland naar de hoofdstad Banjul van Gambia gevlogen en hebben er brommers gehuurd. Hiermee reizen ze tien dagen door de Casamance, naar het buurland Guinee-Bissau en weer terug naar Banjul